lördag 6 juni 2009

Uppe med tuppen i dag.

En sak mina föräldrar gjort väldigt bra är att dom inte är av rasen fjäderfä!

Att det ska vara så svårt och sova dock ännu svårare att vakna! När klockan ringde 07.30 var jag helt säker att en hemsk sjukdom drabbat mej,lamhet i underbenen talade för det. Funnes minsta antydan till hypokondri hade ett nervsammanbrott under morgonen varit på sin plats .. Men smart som jag är kikade jag först ner mot benen ( som om man normalt sett kan se orsaken till lamhet ) där nere låg 60 kg hund och 3 kg katt. Att sparka bort dom funkar definitivt inte när känseln flugit sin kos,göra en tuff sit up och butta bort dom går inte min rygg med på.

Kasta iväg snusdosan och ropa godis var mer jyckens melodi .. katten gick av sej själv!

Det blev en rätt rörig gårdags eftermiddag och kväll. Min mor kom hit och skulle hjälpa mej i trädgården en stund,vid det här laget borde jag lärt mej att mamma och jag inte har riktigt samma tidsbegrepp! Vid 17 snåret ringde pappa och undrade om hon var färdig för avhämtning,min mor såg vid den frågan mycket förvånad ut. Det tog ytterliggare två hela timmar innan jag med milt våld kunde slita spadar och diverse verktyg ur hennes händer .. Stoppa in saker och mor i bilen för att leverera hela paketet till pappa .. Sen trodde jag kvällen var min och ledig för mina måsten.

Så fel man kan ha .. min bilmekaniker ringde,jag hade för stunden hans flickväns bil medan han tvättade av min nästa bil som skulle varit en Volvo .. Det bidde ingen Volvo det bidde en lifsfarlig Audi.

Jag gillar inte Audi,dom ger bil industrins mörka sida ett ansikte! En Audi brinner,dvs självantänder och det ofta i rumpvärmaren. Min rumpa fryser ofta men inte vågar man ha på värmen inte! En Audi krockar lätt .. allt för lätt och senast i går såg jag en krockad sådan. Kan förmodligen bli mitt livs billigaste bil,lär ju bli ångest över att framföra den på vägarna och jag lär börja cyckla.

Som om det inte var nog att Audin skulle levereras ( vid 21 snåret ) så stog det en mysko typ hos bil mekanikern när jag kom dit och jag fick onda aningar. Audin blir en dyr historia för mej .. känns inte riktigt bra om ärligheten ska kika fram. Men vi hade ett rådslag och kom fram till att Maschabaschan inte kan räddas .. Nästan att jag fick tårar i ögonen . När jag väl kom hem dröjde det inte länge förrän telefonen ringde .. Maschabaschan var såld .. till den mysko typen som bilmekanikern kallade en kriminell jävel. Tack för det!!!!

Min fina underbara bil i händerna på en kriminell jävel,körförbud och pappren nyss lagda på lådan .. Alltså fortfarande reggad på mej,undrar hur det här ska gå innan ägarbytet blivit registrerat?

Men nu ska här röjas lite .. fixade och donade det sista i natt inför att åka till Åmål och ha maten färdig till typ 40 pers kl 20.00. Mastiff special kallas det för och det är både utställning och sedan årsmöte.
Kul att både få laga mat och även kika på jyckar ..

Ja,på tal om jyckar,jag blev erbjuden valp i går en Presa Canario brindel ( tror d stavas så ) alltså tigrerad tik valp.
Kan inte så mycket om rasen i sej,men i det stora hela har jag full koll på vad det är för slags jycke .. och som ägaren sade .. Vill man ställa ut så har jag liite fel sorts hundar.
Har ju börjat suga i utställnings tarmen på mej igen ..