måndag 1 juni 2009

Då var den helgen gjord då!

Min trädgård börjar för ett tränat öga ( läs mitt öga ) anta rätt trevliga former. Det här innebär då att jordgubbar och potatis utan något större bekymmer kan ses utan att först rycka upp diverse ogräs.
Gjorde något som jag egentligen inte vill erkänna men nu är det väl försent .. Jag köpte ogräsmedel på flaska!! Dyrt som satan!! funkade det?? nääää .. Visste väl det :-(.

Ja,ja en erfarenhet rikare blev jag ju i alla fall.

Lördagskvällen drack jag av alla människor raggar grogg på grannens veranda .. Jag som varken gillar grogg eller red bull drack alltså hela tre st sådana blandningar och överlevde. Måste vara ena riktiga doningar sånt där,jag hade bara kortbrallor och en skjorta .. barfota till råga på allt! Övriga sällskapet började vid 00 draget att frysa och klädde på sej . Jag satt utan varken filt eller lånetröja kvar till 02 draget utan att frysa. Kanske tur att sonen behagade komma hem då annars sutte jag kanske kvar än !

Söndagen tillbringade jag faktiskt ute under förmiddagen,var helt säker på att raggar groggarna skulle slå ut mej helt. Förmodligen är mina galvaniserade nerver som gjorda för rävgifts behandling oxå! Hundgården blev i alla fall till 99% andvändningsbar och hundarna har invigt den.

Tog en snabb lunch bestående av en kopp kaffe och en skvimp mjölk innan jag skulle åka och jobba ..
Tänkte inte så mycket på att det stog ett par lastbilar parkerade utanför jobbet utan klev in och började röja .. Hade en skrålande mp3-a i öronen och solbrillor på näsan när jag med en stol gick ut för att ta itu med fönstren som var inbäddade i en gul dimma av pollen. Skred som sagt till verket och diggade samtidigt musiken ( Reberth/Pain ) skrålar rätt bra ..
Där står jag på en blå stol och studsar när jag helt plötsligt känner mej iakttagen .. Slår först bort känslan men är till slut tvungen att kliva ner från stolen för att ta itu med nästa fönster ..

Ser i ögonvrån att lastbilarnas dörrar har öppnats ... det står 4 tradar chaffisar och iakttar mej .. Undrar om dom kollade på mej eller om dom bara granskade mitt ihärdiga puttsande så jag inte skulle fuska ..
Alla fönstren blev inte klara kan jag i alla fall berätta .. Som den tuffing jag är pep jag in rätt fort ..

Nästan klar med dagens arbete när en kompis ringer och undrar om jag vill hänga med och hämta typ 75 kg kött och ben till djuren? Självklart gör jag det!

Ut med djuren och sedan gav vi oss iväg .. Vi åkte och åkte och åkte .. Sen svängde vi lite .. och i ena ögonvrån ser jag ett rött hus och utanför det röda huset ett gammalt ragg .. Hur stor är chansen att man i typ 70 km noterar en karl som man inte vet vart han bor och som dessutom sitter på knä innanför en häck ?

Jag gjorde det i alla fall!!!
Var faktiskt såpass fräck att jag skickade ett sms .. och blev inbjuden på vägen hem .. Ja nu skulle vi ju i första hand hämta godis till hundarna så ..

Vi åkte och åkte en stund till .. sen svängde vi en gång till och så var vi framme. Där står en jättegullig tjej och paketerar massor av sjysst styckat kött till våra hundar .. Yippie var första tanken .. sen kom jag närmare och kände doften ..

Mina vovvar käkade Doggy som kvällsmat!