fredag 12 juni 2009

Kyrkan å hem igen!

Minnesvärt att gå ur 9-an?
Nope inte i mitt hem i alla fall!

Jag har hela veckan lyckats ta mej upp ur sängen och varit i tid på jobbet,för mej innebär det på minuten .. varken förr eller senare!
I morse försov jag mej,sonen var såå otroligt omtänksam att han väckte mej ungefär 20 min innan vi skulle vara i kyrkan. Som tur är ( ibland i alla fall ) har jag än så länge inte lärt mej att bejaka min kvinnlighet fullt ut. Jag kan göra två saker samtidigt ( det om något är iofs kvinnligt ) och klarar att duscha,klä på mej och även få färg på ögonen på i snitt 9 minuter. Under den tiden hinner jag även få håret halv torrt.

Väl ute ur duschen upptäcker jag till min fasa att sonen återgått till ursprungsklädseln i modell lite värre!
Grenen har åter sjunkit till knähöjd och t-shirten kan funka som klänning. Som pricken över i finns på hans rygg en naken brud .. Och han trodde sej kunna gå till kyrkan på det viset? Attans vad han bedrog sej,sablans otur att mamma inte fått något kaffe i det ögonblicket jag såg hans utstyrsel!
Dom som känner mej förstår vid det här laget att kläderna for av fortare än kvickt! En snabb diskussion medans jag borstade tänderna genererade i att vi gick halva vägen var. Kostym brallor och skjorta .. Han slapp kavajen! Ungefär då insåg jag att det regnade ute .. upplyste sonen om att han skulle åka lövad vagn i enbart skjorta ( rosa sådan ) .. Det är detsamma som inträdesbiljett till jr wet skirt tävling det!
Ungen får givetvis panik och flyger ner i källaren för att leta upp en t-shirt i strl mindre :-) som om han skulle ha någon! Fick bli en av mina!!

Med andra ord var vi ute till bilen med 10 min till godo. Sen var det kört! Jag som lycklig Ådi ägaren ( sarkasm så det stänker om det ) har ju varit såå stolt över att kunna öppna bilen på distans .. Kul fram tills i dag,regnet öste då som nu ner och biljävulen var låst.. Jag tryckte och tryckte på fjärrisen och inget hände. Då tar man nyckeln och öppnar,hoppar in och gastar åt ungen att han ska göra detsamma. Hur då? en av fem ingångar gick att öppna,ur bilen .. ungen fick klättra in över sätena och där satt han till slut.

Vi kom fram till kyrkan med andan i halsen,ungen fick springa in medan jag parkerade.Nästa glada överraskning var att kyrkan var full,tur dom har skolavslutningar för besöks statistiken!

Ute regnade och blåste det .. Bit ihop Karlsson sa han där uppe. Ja,vad gör man? dum som jag är lydde jag han däruppe. Mina händer var blåa och det var mina fötter oxå .. Varför ta på kjol och göra sej till när jag aldrig annars gör det??
När jag stått ute i tjugo minuter började jag pilla med kameran,trodde i min dumma enfald att dom skulle väl snart komma .. Kameran var en natt på laddning till trots stendöd och inga ungar kom på ytterligare 40 minuter.

Ja .. slutet gott alltig gott säjs det .. alla barn kom till slut ut .. Jag var för frusen för att krama ( ? ) men pillade upp värmen på sonens farbror som alltid är varm. Ren och skär tur att jag körde upp händerna på just den delen av brödraparet .. Sonens far kunde ha råkat lika illa ut men stog inte närmast .. för ut ur kyrkan kom efter en stund hans sambo .. Ser framför mej vilket liv det kunnat bli!

Efter kramar och en del tårar är vi nu äntligen hemma .. anar en förkylning är stundande på sonen ..
Jag har tinat upp och ska strax öppna betyget ..