fredag 25 december 2009

Då var det äntligen över då!

Kikar ut ggenom fönstret på snön som faller ner .. tröstar mej med att det är mindre än ett ½ år kvar till midsommar!
Det betyder att snart våren är här och fåglarna kvittrar ... Små gröna musöron i träden och ett liv utan långkalsonger.

Vet inte vad jag tycker är värst med den här årstiden? Är det själva julen och allt den för med sej eller är det .. Nariga torra läppar,statiskt hår och självsprickor på fingrarna. Tanken på att slippa dom delarna är inte helt obekväm faktiskt!
Lägger man sedan till lager på lager metoden när det gäller kläder som till slut får i alla fall mej att likna en Michelin gubbe är jag helt säker på att vinter,jul och snö kan kvitta!

Frös i går .. skulle ut med hundarna så jag tog på ett par strumpor extra. Tanken i sej var god men det resulterade bara i att stövlarna blev för små och jag kunde inte röra på mina tår. När jag väl kom hem var amputation nära det svär jag på!!