måndag 28 december 2009

Dagens chock ..

Precis som jag skrev innlägget om hormondrakens magsjuka började jag halucinera!

Jaha .. då var det dags för mej oxå var första tanken .. men för att vara på den säkra sidan öppnade jag dörren och kollade ut ..

Jo då en av mina vänninors karl är ute och går!!
Ropade och han svarade .. ingen hallis alltså!

Jag har tidigare bara sett honom i bil eller på mc .. aldrig gåendes under dom 10 år jag kännt honom.
Nu hade han både hundar och sina två minsta barn med sej .. Stackars barn!! Dom måste lida alla helvets kval i tron om att pappa är dödligt sjuk!

Karln i fråga är iofs norsk men .. Han klagade på att det var kallt. Som tur var beslöt jag mej för att hjälpa honom en bit på traven .. Vi får ju hjälpa våra mindre bemedlade grannar,dom har ju trots allt olja. Ja .. jag berättade att det är bara i bilen man kan reglera värmen med rattar och spakar .. Lämnar man bilen så får det tas på långkallingar,mössa och vantar om man ska ge sej ut på vintern.

Jag vet inte om han riktigt förstod så jag sa åt ungarna att ta väl hand om pappa för efter en tur fram och tillbaka till ICA kan göra honom svag för resten av veckan.