torsdag 17 december 2009

Undrar ..?

Hur många fler än mej känner bara en massa olust inför jul?
Klistrar på ett tvunget leende var gång någon önskar en god jul i affärn eller liknande ..

Just nu vill jag inget annat än att låsa in mej och sluta finnas fram tills våren kommer ..
Det är inte lik mej för 5 öre .. eller jo vid den här tiden är det mej i ett nötskal. Det är nu jag vill hata hela världen .. !!

Hur många människor får inte sätta livet till den här helgen .. en del äter ihjäl sej medan andra svälter ihjäl .. Någon kör ihjäl sej eller kör ihjäl någon annan,stress? en sup? Tja vad vet jag men det är bråda tider på akuten i alla fall!

Hur många hamnar inte i skuldfällan .. det ska glänsas över X-ets klappar osv .. Samtidigt finns det dom som sitter ensamma ( ofrivilligt ) det finns dom som inga klappar får .. Sen finns det dom som får helt andra klappar .. sådana klappar som gör ont .

Samhällskikten blir väldigt klara när loven är över och ungarna ska berätta vad dom varit med om .. Vart dom rest och vad som låg i paketen .. Många barn i år som håller tyst kan jag tänka mej.

Om jag någonsin blir president i Sverige ska jag införa en konsumtionsfri jul .. En jul som genomsyras av medmännsklighet och ödmjukhet .. En jul för alla! Eller så stryker jag julen helt och hållet.