fredag 11 december 2009

Fredag kväll ..

Sliten till max *L* .. men inte av just Max nu då utan bara sliten så där rakt av ..
Skulle ut å köra på far i morse .. när jag kommer hem till mitt föräldra hem ser det ut som en orkan har dragit fram .. kom mej inte för att plåta men ska göra det i morron. Far hade fått för sej att dom var tvungna att fälla några stora tallar som stog för nära kåken.

Tanken var ju god .. men en stor del av mammas älskade trädgård följde med på köpet. När jag kom så grät min mor och hotade med en hjärnblödning .. pappa ser ju inte på det hela med samma ögon utan var mera glad över att undanröjt ev tallbesök genom taket.
Å där damp jag ner som "bara " skulle köra pappa .. Fullt så enkelt blev det ju inte .. gatan var full med delar av tallarna .. Bara att börja sopa,bära,sopa å bära.

Efter en stund kommer mamma oxå ut,hon skulle visst följa med in till byn .. men det enda hon tänkte på och kunde prata om var hennes bevingade benved .. Ett träd antar jag som hon förmodligen skapat en rysligt bra relation med !

Har fram tills för en stud sedan sett mej själv köra lass på lass med oeldningsbara talldelar till tippen .. Men som tur är finns det snälla människor! Grannen har timmerbil .. å han erbjöd sej att komma med den under måndagen och ta vara på allt ..
Dags att köpa trisslott igen??