måndag 21 december 2009

Vilken jävla julklapp!!

Har tillbringar hela morgonen med att vara obekväm ..
Ringt både den ena och den andra för att ställa på om min situation när det gäller jobb .. rätten till A-kassa som jag egentligen skulle haft för länge sedan osv ..

Sen när jag var så pass uppeldad att man skulle kunna använda mej som skulltork en regning sommar så ringer det ..
Det är mannen som sökte en ny personlig assistent .. Han undar hur det är och sånt där som man säjer .. innan vad jag trodde ett negativt besked kommer. Men det kom aldrig,i stället frågade han om jag fortfarande var intresserad av att jobba för honom? Skojade karln med mej?? Självklart var jag intresserad!!

Jag blev så glad när jag begrep att jag fått jobbet så tårarna kom!Snorade till och sa att naturligtvis är jag det .. det är den bästa julklapp jag någonsin fått ju!!

Inte nog med att det är ett jobb .. det är ett guldjobb .. helt underbara människor i ett helt otroligt lättarbetat hem .. Ett mysigt hem med humor och värme .. och framför allt en dialog mellan alla som befinner sej där.

Bara frågan om när jag begriper att klumpen i magen av oro inför nästa månads räkningar kan dra åt helvete och kommer att ersättas av kolsyrad glädje!