fredag 25 december 2009

Men fy för den lede!!

Snön fullkomligt vräker ner!
Enda gången snön gör sej är på amerikanska tv serier!

Om man ser snö ur min synvinkel betyder det till att börja med skotta!Jag äger två stycken olika redskap för att få bort snön från dom ställena där det känns tvunget. Det ena redskapet ger mej ont i ryggen och det andra får mej att tänka en massa fula tankar om karlar .. Det kan inte vara annat än en karl som uppfunnit en bauta stor skyffel som inte går att rubba när man fyllt den.

Sen kan jag slå vad om att det var en karl som är arkitekten bakom ritningarna på mitt hus! Det finns ta mej faan ingenstans att göra av med snön.

När jag efter många om och men lyckats portionera ut all snö som ska flyttas och känner mej ganska nöjd .. Vad kommer då? Jo en jävla karl som kör en stor maskin med .. SNÖ!
Han vinklar bladet så där lite extra när han passerar pensionärernas hus .. sen vinklar han än en gång när han passerar mitt! Behöver jag tillägga att vinklingen inte är till min fördel?? Samma karl har en gång i tiden varit min hyresvärd och jag kan med handen på hjärtat säja att så besvärlig var jag inte .. Inte på långa vägar så besvärlig att jag gör mej förtjänt av det här i alla fall .. till råga på allt så ler han .. ja skrattar oxå för den delen när han ser mej bakom vallen .. På samma ställe som just blivit skottat .. och ska skottas än en gång!

Sen när man är färdig med skottandet för stunden .. har fått en välbehövlig dusch och kryper upp i sofan framför tv-n vad händer då? Jo då har den där jädra vita sörjan lagt igen parabolen .. Vid dom tillfällena kokar jag mer av ilska än uppgivenhet .. Tar ett par kliv ut i snön,hämtar sopborsten och sopar rent parabolen som naturligtvis sitter på ett väl utsatt hörn .. Högt upp så all snö jag borstar faller rakt ner på mej!
Tja,det är väl som oftast då jag inser att jag står ute i långkalsonger och tofflor med snö upp till knäna och innanför t-shirten ..