måndag 14 december 2009

Hur tusan gör dom??

Ja .. hur får man till den där julefriden?
Jag satte ju upp adventstakar .. men katterna river ner dom så nu har jag ledsnat för dom lyckas pajja åtminstonde en lampa var gång!

Det ska vara rent till jul .. men varför kan inte hundskrället förstå det? Var ligger meningen i att börja fälla just nu??

Så var det den där biten med klappar .. inga söta klappar i rumpan eller på kinden utan julklappr .. Sådana som är inslagna i färgglada papper å med en massa snören! Har skrivit ett mail till Reinfeldt för förslag på hur jag ska få det hela att gå ihop .. Men inte ens han verkade kunna lösa den ekvationen för nåt svar har jag då inte fått!

För en gångs skull hade jag en enda liten ynka önskan .. Jag har önskat mej en varm och grön jul .. Vad händer? Jo det snöar och blir - grader .. snön lär ligga kvar. Så alla ni där ute som tjtötar om en vit jul .. om att åka skidor och allt annat sånt där fåneri .. Tacka mej för att ni nu får som ni vill!!