onsdag 23 december 2009

Det är inte lätt att vara människa i dag!

I söndags gick jag och funderade över om man ( läs JAG ) kan vara för positiv?
Jag försöker alltid vända på det negativa till något positivt .. I stället för att tillåta mej deppa så tänker jag alltid att det löser sej!

Alla anställningsinterjuver jag varit på .. alltid lika glad och alltid med tron på att det här ror jag iland. Eftersom interjuverna inte ledde till något började jag faktiskt fundera i banor som .. Kan man vara för glad för att vara arbetslös? Ses det som något underlig???
Men va faan .. har man tagit sej så långt som till granskning inför "luppen" så har man väl rätten att vara glad .. eller?

Så läser jag det här och håller på att sätta kaffet i vrångstrupen!

http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Regeringsratten-provar-om-ansokan-var-for-dalig-091222.aspx

Om jag nu mot alla odds lyckats komma dithän att jag fått nyttja mina inbetalade A-kasse och fackföreningspengar ( som hade gjort sej bättre till räkningar ) vad skulle jag då fått för straff i mina ansökningar??

Hade jag blivit sedd som en " Molgan"? Sådana människor finns inte .. För bra, för positivt? Vi drar in hela din ersättning för du kan leva på glädje???
Jag sökte ju jobb ( pendlings tankar ) i en radie av 20 mil .. Tyckte att det ska nog gå att få ihop .. *L*