söndag 6 december 2009

Söndag morron och kors i taket!

Hade precis dragit i mej frukosten när jyckarnas bästa kompisar uppenbarar sej utanför mitt fönster. Knackade på rutan och gestikulerade att jag ville med! Det fick vi .. Matte till jyckarna är min vän som tycker om julen.
När vi väl fått på oss kläderna och kommer ut visar det sej att vi ska plocka upp ytterliggare 2 hundar på vägen .. Dom jyckarna har bott på "våran gata" i snart .. tja kan det bli ett år? Vi har än aldrig sett dom ute i koppel ( vet jag är stygg nu å att det kommer att återberättas *L*).

Efter en liten hälsnings cermoni så knatade vi iväg .. Jag trodde i min dumma enfald att det var pga hundarna som matte inte brukar visa sej på gatorna , men nu vet jag nor mera att det är matte som kanske inte är så pigg på att gå!
I vilket fall som helst är det kört för henne! Både jag och min julälskande väninna VET nu att både hundar och hundägare har fullt användbara ben och hädanefter gillas inga bortförklaringar!

Nu är alla djur omhändetagna ..
Finns ingen som helst urskäkt längre .. Jag måste byta gardiner .. ska slå alla med häpnad å hänga upp blin,bling .. Ladda digitalen för sen kommer .. katastrof. Katastrof med betoning på katta då ..
Ska bli spännande å se hur länge bling,blinget får hänga ..

Har man katter som går igång och jagar skuggor så är det väl inte underligt om man drar sej för å ge dom ännu mer att jaga??