söndag 20 december 2009

När har det gått för långt?

Försöker mellan mina insatser som styckmästare och djurfödogourmekock städa .. Observera nu att jag städar,det är nedlagt att få till nån form av julstämmning. Jag helt enkelt skiter i den biten .. dä va värmländska dä på hög nivå tom!

Tog för ett par timmar sedan en tramadol och bet ihop! Började i sonens rum .. brukar vara rätt skönt när det är färdigt där inne ..
Började att sopa,det är dyrt med dammsugarpåsar och sopa är ett bra alternativ!! Fick under sängen fram ett antal pennor,en skateboard och en äppelskrutt. Givetvis kom det fram en drös med strumpor och en gaffel .. Jag blev inte ens förvånad!!

Sen fram med dammsugaren och ta den finare delen av golvröjningen!

Skurat .. ställt in ett skrivbord,satt upp en sänglampa .. bäddat rent och dammtorkat. Undrar om ungen märker något??

Vardagsrummet nästa .. faktiskt inte fulllt så illa som jag trodde .. 23 spänn i enkronor och femtioöringar .. Fina pengar så här till jul. En massa ben men det finns det ju alltid .. Under soffan kom soppsleven fram som jag saknat under en vecka .. att jag inte tänkte på att kika där!!
Plockade ner en katt från gardinen och insåg att det är dags att tvätta dom.

Vardagsrummet gick ju snabbare än vad jag trott så .. det som jag drar mej lika mycket för som sonens rum blev nästa projekt.

Badrummet .. Gjorde av med en flaska Vim .. ungefär lika mycket klorin och en skvimp med grönsåpa .. Undrar om man kan låsa igen dörren där och bara öppna vid högtidliga tillfällen .. För nu står mitt badrum upp till vad pappa alltid kallar toaletten .. När han ska dit säjer han nämligen att han går å sätter sej på tron!

Hundarna gillar inte när jag kör race med dammsugare och Wileda ..
Insåg att Rolf protesterat utan att jag märkt det när jag kom in i sovrummet .. Min hink med mjöl ( lämnade visst skafferiet öppet ) låg i sängen .. öppen! Tillsammans med mjölhinken hade han lyckats få med kryddkorgen .. Tja ..
Jag blev inte ens förvånad .. bara att ta itu med röran!

Men nu när allt utom köket är rent börjar jag faktiskt att ifrågasätta mej själv .. hur faan är man funtad egentligen??