tisdag 24 november 2009

42 år och elitgymnast?


Den senaste veckan har jag blivit trött ungefär 7 timmar innan jag normalt sett brukar ägna sängen en tanke.
Kanske har jag äntligen fått sova ut eller i alla fall ställt rätt dygnsrytmen .

Hursomhelst slog det mej att jag helt enkelt var tvungen att göra en blogg åt Max innan han kommer. Eller måste var väl att ta i kanske men jag ville göra det i ala fall!

Det är rätt obekvämt att sitta vid köksbordet och skriva så beslutet att ta med datorn in i sovrummet var inte direkt svårt .. Borstade tänderna och släkte ner i huset .. just det datorn! Utan dator ingen blogg osv.
Just i kväll blev allt i en helt annan ordning än vad det brukar .. dvs jag släkte ner i fel ordning!
Inget man normalt sett tänker på tror jag .. Inte förrän jag snubblade över en katt .. anledningen till att jag vet att det var just en katt är rivsåren på ena benet och ljudet objektet gav ifrån sej!

Ja,jag lyckades i alla fall hålla balansen med datorn i ena handen ( gör om det du som kan ) .. Tog mej ett par steg längre fram i min hall som vanligtvis på sin höjd är 2,5 m lång. Då försvinner golvet under mej och jag rullar på något .. den här gången räddade jag mej med att suga fast i en dörrkarm .. Föremålet under min fot lät inget .. som tur var för det var ett märgben .. Hade det råmat vette katten om det inte vore kört för mitt psyke av galvaniserat stål!


Vid det här laget var en sträcka av en meter gjord .. snart i säng om jag inte kört in foten i magen på en extremt fet schäfer korsning .. Hunden märkte nog inget men som den djurvänn jag är reagerade jag ju själv.Tar instinktivt ett steg bakåt och trampar på samma jäkla katt! Just i dag är katten som blir utsatt för misshandeln Karl-Astrid .. det är hon ni ser när ni öppnar min blogg! Och ja .. det finns viss förståelse för att hon är arg har jag insett .. å andra sidan är det inte min favorit sysselsättning att trampa på katter.

Tar mej sedan utan några större bravader till sängen,Karl-Astrid lär inte vara den som ligger på armen i natt .. Å andra sidan så snarkar hon så jag lär inte sakna henne heller.

Ställer datorn som trots allt lyckats överleva färden på pallen brevid sängen .. Tar av mej kläderna och sätter mej ner .. Bara för att fara upp med ett tjut!

Urskäkta ordvalet men .. två jävla älghorn rätt upp i häcken!
Dildos i all ära men kan inte Rolf hitta bättre ställen att gömma sina horn för Akela på??