måndag 23 november 2009

Värmlandslärling hm .. jag?

Det lät ju så jäkla bra nu när jag var nere på arbetsförmedlingen ..
Värmlandslärling! smaka på ordet .. det rullar som ett årgångsvin ( läs glögg ) runt i gommen och gifter sej med hela kroppen .. Man känner hur blodet kolsyras och det spritter i varenda nerv!!

Sen var d slut på det roliga!
Jag studsade ju som en kattunge på stolen där nere i arbetsförmedlingarns lokaler .. Få gå som lärling på Fonus .. veta hur många kronor som rullar in under 20 veckor! Rena drömmen,slippa bli erbjuden dom mest idiotiska projekt och jobb belägna nånstans dit det knappt finns vägar .. Slippa känna ångesten för att lämna hus och hem .. å allt annat för att tvingas flytta .. Ja då för att jag råkar vara någorlunda arbetsför och samtidigt arbetslös!

Googlade på Värmlandslärling .. jo tjena! Får nog skaffa mej ett svartjobb och ett vitt Xtra knäck om det ska gå ihop!
Får ju en söt liten resa om jag ska göra det här .. den resan sponsras inte av staten! Va faan!! Ska det vara så jädra svårt att få jobba när man vill??
Jag påvisar ju att jag verkligen vill efter mitt idoga jobb med gula sidorna .. Detta trots att jag kan gå hemma i 1 år och 75 dagar utan att göra ett skvatt!!

Sorry! det här var kanske ett skvätt med negativ energi,men uppfatta det för guds skull inte så! Jag är värmlänning å det lööser sej!! Bara en liten,liten ynka tillfällig motgång . Man kan ju ha praktik oxå vilket jag googlade fram är mer lönsamt ur den ekonomiska aspekten.Begravningsentreprenös ska jag bli i vilket fall som heltst :-) ..

Ska åka och kika på Max kommande hem nu .. återkommer med rapport och bil på det hela om en stund!