tisdag 10 november 2009

Det skulle egentligen kunna vara humor ..

I dagens NWT står det att läsa om en kille på glid.
Han erkänner för reportern att han både drogar och langar gör inbrott osv. Samme kille uppebär socialbidrag och detta efter drogtest som alltid påvisar just droger!
http://www.nwt.se/karlstad/article612200.ece

Jag kommer tyvärr inte ihåg vilken kommun det var som lät socialbidragstagarna jobba för sitt bidrag. Dom gjorde lite saker här och där,fick social kontakt och även i mina ögon en form av livskvalitet. Detta "projekt" hade pågått länge och fallit väl ut .. fram tills .. Tja,fram tills det blev uppdagat att så får man inte göra! Säjer vem? Storebror "Fredda"?

Jag är och kommer nog aldrig bli någon politiker .. dels för att jag inte lär få chansen .. Dels för att jag för smart för att fatta dumheterna som pågår. Visst faan måste det vara dumheter när "budgeten" är öronmärkt? Man har en summa avsatt till "grejsimojs 1 " som egentligen inte är nödvändigt. Sedan finns "grejsimojs2 " i akut behov av pemgar men det går inte att flytta pengarna mellan behoven sas .. Nä,å gör man inte av med pengarna på det dom är avsedda för så går dom tillbaka till Fredda.

Sjunker räntan på den summan som jag sätter in var måndad för avbetalning på kåken .. ja då blir det pengar kvar på det kontot som är avsett för ränta och amortering .. Eller?? jo så är det!!
Går sedan något sönder i huset ex vis pannan så tycker jag det är en rysligt bra ide att ta av dom överflödiga pengarna för att laga just pannan.
Mm,det är nog tur att det inte finns fler politiker än vad det gör .. för hur skulle samhället se ut då? Vågar inte tänka tanken ... dom har ju ställt till det rätt bra redan ..