tisdag 10 november 2009

Gula sidorna .. igen!

Människan är inte gjord för att göra ingenting!!
Det är i alla fall min ideologi även om inte alla kanske håller med mej på den biten.

Jag blir gaalen av att inte ha något jobb att gå till .. lika gaalen blir jag över att inte kunna styra över mitt liv och min kropp .. Med kroppen syftar jag givetvis på ryggen och inget annat ( ingen rök utan eld där *L*)

Så .. än en gång slog jag upp gula sidorna .. har ju redan gått igenom A utan framgång .. B kommer sen ( ja jag hoppas väl att ni kan alafabetet men *L*) .. Vad hittar man under B? Betongarbetare .. dom ville inte ha mej ??? Fattar inte varför !!
Begravningsentreprenör??
Ringde Fonus här i byn men blev tydligen kopplad till grannbyn .. Där var det lunch men en vänlig själv hade telefonjour så .. Efter alla är tillbaka på lunch skulle dom ta ett snack om mej!

Nöjer man sej med det ? Inte jag i alla fall .. Men kvinnan i grannbyn på Fonus var trevlig .. så varför inte?? Nästa grannby .. lika trevlig men det var ett enkvinnas företag .. hon skötte allt själv så där hade jag tyvärr ingen framgång.

Skam den som ger sej .. med darrande hand tog jag luren och slog nummret till storstan .. Alltså!!! vad trevliga människor det finns,då ska du prata med Robert säjer hon .. men han är tyvärr upptagen i telefon.
Just där kände jag hur den röda tråden började knaka lite ... kanske var det björntråd .. Eller så är det min underbara person men hon frågade om mitt tel nr så han kunde ringa upp.
Ja,sånt har man ju varit med om förr .. killar som ringer upp .. eller inte!
Men Robert ringde!!
Vilken härlig röst *L* .. å så trevlig!!
Jisses!! Ja,mina uppgifter ligger nu ute till allmän beskådning inför kommande dödsfall i grannkommunerna .. Dvs jag står som vikarie på allehanda listor när sista transporten ska göras.

Ja .. en dusch .. köpa frimärke för mina sista slantar på kontot .. räcker 10 spänn till ett frimärke i dag?
Patetiskt å inte kunna köpa nåt roligare för den slanten än ett frimärke till ett brev adresserat till försingrinskassan!

Ett besök på arbetsförmedlingen blev jag motiverad av kvinnan på det enkvinnoföretaget i grannkommunen att göra. Även om hon inte kunde hjälpa mej med jobb hade hon faktiskt ett förslag som jag i alla fall kan kolla om det går att nyttja ..