torsdag 19 november 2009

Skulle egentligen ha lagt mej nu .. men det maler runt en massa saker i skallen så det är lika bra att tömma ut det tror jag!

Det har faktiskt hänt mer under den här veckan än vad det gjort på flera månader för mej!
Nu menar jag inte att mitt liv är tråkigt och händelselöst för det tycker jag inte själv i alla fall *L*!

Jag har ju varit utanför 50 skyltarna i byn 3 ggr på 2 dagar .. bara det är väl en bravad för just mej!
Smålands resan sitter kvar i ryggen men det släpper väl tids nog.

Gårdagen bestod ju av två delar .. först då för att söka jobb. Tror det gick ruskigt bra på bägge ställena men .. Det finns ju som alltid ett men!! Det var väl inte fullt så enkelt som jag trott .. såg ju framför mej hur jag rattade runt i en grå/silverfärgad bil med en eller flera liggplatser. Fanns visst lite mer som tillhörde rattandet. Bla en massa papper som man ska kunna med .. kondeolanser osv ..
Lite juridiska frågor bör man ha ett hum om .. Kistor och urnor .. fast just den biten känndes väl inte värst svår .. bara att visa och sen för beställaren att bestämma sej.

Ja .. sen kommer den lite mera " jobbigga " biten .. Att representera i kyrkan! Inget som känns direkt skrämmande i det stora hela .. men en lät rysning far igenom skallen iom att man om man gör fel kan förstöra så mycket! Men nåt säjer mej att jag har goda handledare på den biten!

För att ta mej dit måste jag i morron övertyga arbetsförmedlingen om att dom ska ge mej praktik plats.
Jag har sitt strejkat där en gång tidigare .. ja på arbetsförmedlingen alltså .. Frågan är om dom kommer ihåg det .. och om jag ska behöva göra det en gång till? Men ingen ide att spekulera i den utgången utan det tar jag itu med i morrn.

Sen har vi Max .. han gör ett och annat krumsprång i skallen på mej .. Vart kommer jag att få stallplats?
Jag känner ju inte killen men .. det känns som att mitt val att försöka få till ett litet och lungt stall med få människor som hanterar honom är idealet.Å andra sidan kan han ju faktiskt vara en kille som gillar lite liv och rörelse .. får skicka ett mail till hans snart fd matte och kolla vad hon tror .. Lika bra det kanske!

Fick en hint om ytterliggare jobb som är på G att annonseras ut .. ska scanna in mitt CV ( än en gång ) och skicka in i förebyggande *L*

Försingringskassan hörde av sej i dag .. på 3 röda hade damen som egentligen inte haft ett smack med mitt ärende att göra ordnat upp den biten !! Yippie!!

Kanske inte ett blogg inlägg som framkallar skrattsalvor men .. jäklar vad nöjd jag är med utvecklingen av den här veckan!