torsdag 26 november 2009

Varannandagsväder? Det funkar väl det oxå!




Nu består himmlen av tre färger .. molnigt vitt. Härligt klart ljusblått ( så som den ska vara ) och någon mörk snöblå färg.


Snö är det knappast någon ide att satsa på .. den ligger ändå inte kvar. Håller desperat tummarna för sol med lite blåst så det torkar upp på backen!




Rå tal om att torka upp,dom små ponnisarna i går var allt utom torra. Jisses vad jag led med dom. Klarade mej utan att varken behöva springa maraton eller bli uppäten. Det ingick visst i skötseln att dela ut en puss på näsan till varje ponny .. Den svarte rabies smittade pirrayan lurade jag med en morot så han fick en puss han oxå!




Jag väcktes i morse med ett sms och frågeställningen om jag kunde tänka mej att ta hand om dom små i dag oxå? Givetvis gör jag det,undrar om dom är lika harmoniska om det är uppehåll och sol .. Eller är det i dag jag ska springa benen av mej??