måndag 16 november 2009

En god natts sömn

Har än en gång sovit så där skönt och vaknat så där utvilad som jag inte tidigare varit bortskämd med.

Tog av mej trosorna när jag skulle lägga mej på spikarna men .. dom åkte på rysligt snabbt igen!!

Har i dag ett besök på sonens skola inne i den stora staden .. går med inställningen att det ska bli en trevlig sammankomst. Vad som förmodligen inte blir trevligt är mitt samtal eller besök till sonens fd detta skola här i byn. Ungen har precis som modern svårt för det här med matte,man kan ju inte vara bra på allt eller hur? Han har sedan femte klass fått extra undervisning i just matte. Enl sonens nuvarande skola ( gymnasiet ) har han själv begärt att få mera hjälp med matten för att ro iland i alla fall ett godkännt betyg.

Om det ändå vore så enkelt .. ja att barnen tar egna initiativ!
För att få den hjälpen ska man tydligen ha med sej papper om tidigare svårigheter från tidigare skola .. Detta ska skötas automatiskt när Xtra hjälp har funnits med i studieplanen .. Nu blev det ju inte så och jag är inte ett dugg förvånad.

Skolväsendet i den här byn funkar lika bra som en ardenner på jägerso .. Nä förresten .. ardennern tar sej väl runt även om tävlingsdagen förmodligen är slut när den når mål. Jättestens skolan får aldrig ens se röken av mål skylten!!

Utöver mitt storstads besök sitter jag och väntar på svaret från min röntgen .. Har två redan färdigskrivna överklaganden till försäkringskassan liggandes.

Blir inte ett dugg förvånad om jag åker på att skriva ett tredje ,men det kanske räcker att lägga ihop dom två som redan finns .. 1+1 blir ju som bekant ibland tre .. Något jag lärde ungen i allt för tidig ålder ( enl hans lågstadie fröken ). Kanske var det rentav redan då det brast *L*? En fullt giltig matematisk uträkning som inte gillades av en surkärring ..

Sen då .. jo det är ju onsdagen som står på tur!!
Mina två anstälningsinterjuver!!
Ruskigt spännande ! Inte bara för att det är chans till jobb utan mer att jag sökt upp dom ev jobben själv. Att det är jag,min personlighet som fått mina ev arbetsgivare att bli nyfikna på mej!! Inte att dom annonserat och behöver folk för så var det ju fakriskt inte .. Utan att jag lyckats sälja in mej själv på en för mej i alla fall nästan ny väg!