tisdag 17 november 2009

Det här är inte bra!

Klockan ringde 04.45 .. det var ju jag själv som ställde klockan och det var mej själv jag svor över när oljudet satte igång.

Jag ska till Oscarshamn och hämta en bil ... inte till mej nu utan till en kompis. Begriper inte varför man ska åka så långt för en bil skull när det finns så många "runt" hörnet??

Ska pimpla lite kaffe innan jag drar igång mina aktiviteter som består i att fixa falustroganoff till hundvakten ( sonen ) .. Tömma kattlåda och den biten av pyssel .. skulle egentligen duscha men ...en liten hake är att det regnar ute. För normala människor har det ingen som helst inverkan på livet inomhus men så är det inte här.
Jag kör på pellets,utanför kåken står en helt oöppnad pall med pellets och det är jättebra! Förutom att sonen är hos sin far och kan inte bära . jag kan bära några säckar men inte alla .. Öppnar man en pall med pellets när det regnar 24/7 finns det en rätt stor risk att det blir förstört.Förmodligen löser jag den här inre konflikten med mej själv när kaffet gjort verkan!

Det lär bli runt 6 timmars resa enkel väg .. Jag ifrågasatte om vi inte kunde åka snusketidigt i stället för 08 .. fick 07.30 i stället .. Som om det skulle göra någon skillnad!!??

Då visar det sej att killen som säljer bilen inte kan komma ifrån ( jobbar ) förrän 13.30 .. Va tusan!!! har man haft en bil liggandes på blocket under nästan 3 veckor så får man väl bjuda till lite??