söndag 22 november 2009

Ödets ironi ..

Borde köpa en triss tror jag ..
Men viss försinggrigskasseomständigheter tillåter inte det!
Men å andra sidan så funkar det rätt bra att vara glad och ha medflyt oxå ..så jag nöjer mej med det i dag!

Började dagen trallandes med hundarna .. blöt om fötterna när jag kom hem ... blött på golv i sängen och soffan men vad gör väl det? Soffan ska kastas så fort jag får hjälp och golvet kan antingen självtorka eller torkas .. Skulle det ta någon skada så gör det inget .. för brevid soffan som står i källaren och ska ersätta snuske soffan i vardagsrummet står det .. nytt golv. Det nya golvet ska läggas på ungefär samma premisser som sofforna ska skiftas .. med hjälp! Har man inte större bekymmer än så finns det ingen anledning att hänga läpp!

Just därför for jag ut och hjälpte en kompis som tog det förbaskade vaccinet i går .. å blev naturligvis genast mindre frisk. Jag har mockat i 2 boxar .. fixat mat till dito hästar åt henne. Sen skulle det visst fodras lunch oxå .. Begrep mej inte riktigt på systemet dom hade så jag for runt där med fägglada säckar som en liten tätting. Alla hästar fick mat,men jag går inte i god på att nån kanske fick för mycket eller för litet!

Någonstans mellan dyngkärra och färgglada hö säckar kom det en bunt med kvarglömda täcken in i bilden. Sådana täcken som man lägger på hästar då .. Detta är ett måste för alla hästar,och ännu mera ett måste för hästägare .. Förmodligen även en stor bakomvarande anledning till att diverse hästar har lådvis med täcken och deras ägare får gnaga på morötter och köra skrotbilar.

Nu har jag redan skrobil .. morötterna som finns är köpta till hästen :-(. Finns alltså inte så stora möjligheter för att tokhandla än på nån månad!
Men ser ni .. sånt löser sej med lite positivt tänkande och en väninna som inte har vett att skämmas.
Vi fann nämligen en hög med täcken ... använda men aldrig tvättade ( viktigt om dom ska hålla vätan ute ). Rätt storlek och hela bibban .. Ett för kyla,ett för regn med lite kyla och ett för mys inomhus. Hade jag haft nummret till ägaren skulle jag ringt och bjudit en tusing .. kunnat ev sträcka mej till femton hundra .. men det hade gjort ont!!
Min vännina ringde åt mej .. pratade lite och vips så var högen min för .. en femhundring!! Summan av det hela är att nu har jag dubbel uppsättning av kläder till hästen .. hade ju lite hemma i mina gömmor oxå *L* Jag kan ta hem och torka det som blivit blött .. eller tvätta om det är för lortigt utan att han behöver frysa.

Sen kör det väl ihop sej en stund .. svart sadel och London rött träns är ju inte snyggt alltså!!
Men funktionsdugligt .. det svarta tränset som jag ska gå ner och leta efter sen .. tror jag ligger nerpackat pga att det var så ruskigt dålig kvalitet .. Men det är bara vad jag tror .. ska som sagt kolla detta!

Undrar vad jag glömt inför Max flytt?
Morots säck är beställd på Konsum .. klass 1 så klart!!

Tro nu för guds skull inte att jag glömmer bort världens underbaraste och största tvåfärgade rumpa!
Nä då .. Lussan kommer att få sin del av våfflor m grädde och sylt .. morötter och nån plopp då och då .. Det ligger alltid mentos i bilen åt henne, å hon blir som sagt min en vacker dag.