måndag 9 november 2009

Ny da,ny vecka och nya tag!

Sonen återvände i går efter en vecka hos sin far..
Just söndagarna brukar vara lugna med hormondraken och så förblev det nästan i går oxå.

Jag frågade när han började skolan,har inte lyckats lära mej schemat än eftersom jag bara fått se det som snabbast en gång.
Som svar på min fråga kom ett inte helt överraskande - jag vet inte - eh .. nehej .. Men du kanske ska kolla det då säjer förnuftiga jag!
- kan inte - vad då kan inte?? Det är väl bara att du kikar på schemat??
-nä det är kvar hos pappa -. Vid det här laget suckar man så djupr som bara en mor eller en gift kvinna kan.

Räknar till 10 väldigt sakta och biter mej i läppen för att inte få hormondraken att tända eld på hela kåken. Du kanske kan fixa ett par scheman i morron i skolan .. ja så kan jag få ett och hålla kollen åt dej ? .. - nä det går inte för jag träffar bara min klassföreståndare 2 ggr i veckan -

Jaha ja .. just då blir jag rätt tyst .. vet inte vad jag ska säja eller tänka!
Är ungen bara dum? Visst han är lik sin far till utseendet men det kan ju inte uteslutas att insidan liknar mej??
Eller är han lat? Funnit nån sida av ironi som jag inte förstår mej på ??
I bästa fall är det bara åldern och något som växer bort i takt med finnarna!