lördag 14 november 2009

I går va det vitt i dag är det grått!

Att detta vädret aldrig kan bestämma sej!
Här hann jag med ångesten inför snöskottningen när jag var ute och kissade hundarna kvällen i går ..
Innan jag vågade öppna ögonen i morse tänkte jag igenom vad som skulle kunna funka som muta för att få sonen att använda snöskyffeln.
Kom inte på något utan jag öppnade ögonen och steg upp .. inte så mycket som en vit fläck kvar!

Ja,ja allt gott har något ont med sej eller hur är det man säjer? Bekymmren med snön ter sej rätt stora med min rygg .. men jag vet inte om dom överskuggar blöta leriga hundtassar i sängen?

Snart är den här veckan till ända! En ny i mina ögon rätt spännande vecka börjar .. Jag och sonen har inte varit i luven på varandra en enda gång och han drar till sin far i morron.
Är det lugnet före stormen kanske? Eller har vi helt enkelt vuxit till oss och lärt oss lägga band på våra rätt hetsiga temprament?
Usch .. låter ju allt för enkelt och nästan lite tråkigt tycker jag!!

Just det .. mitt än så länge andra samtal med polisen gällande sonen kom i torsdags!
Ska snabbt dra det första!

För 3 år sedan ringde telefonen en onsdag vid 19 snåret .. Jag sippade på ett glas vin och småplockade lite hemma .. Alltså en barnfri vecka!
I luren är det en människa som presenterar sej med namn och titel .. POLIS .. Många tankar hinner snurra men jag inser rätt snabbt att ungen inte på nåt vis är skadad .. eller har skadat någon annan ( människa ).
Vad dom däremot anser är att han skadat husvagnar hos den lokala husvagnshandlaren.
Inget kul som morsa att höra men .. säjer i förbifarten att han är bra spak där i polisbilen va?
Just där brister alla åsikter och tankar om min son ... han spak? NÄ! Han är den kaxigaste av dom! Dom? ja .. han är den kaxigaste av killarna vi tagit säjer polisen.

Okay,jag hasplar ur mej att jag kommer nu!
Inser att det är fel ställe att åka till och fel folk att prata med efter ett glas vin .. Ringer taxi ( sonens far alltså ) och sen bär det av. Jag är i normala fall ilsk .. nu var jag ännu ilsknare!

Väl framme är den förste jag ser den lokale husvagnshandlaren! När han ser mej utbrister han .. kunde jag ge mej faan på att han är son till dej!

Får tag på ungen som ser mej i ögonen och säjer - jag har inget gjort !- Lite svårt att ta det i den situationen faktiskt.

Hursomhelst hävdar han sin oskuld ..
Detta resulterar i ett besök på socialen .. där jag faktiskt får beröm för att vi tog itu med saken .. Dvs .. min son som efter många om och men visade sej vara lika oskyldig som han sagt var den ende som fick ett straff .. När han ifrågasatte varför han skulle vara hemma till Bolibompa i 3 månader var svaret rätt enkelt!
Fel ställe,fel umgänge och fel tillfälle .. Fel morsa sa ungen!

När polisen ringde i torsdags var det för att höra ungen som vittne ..
Inge hade berättat för mej om något som skulle kunna leda till sånt här! Ilsk morsa igen !!!

Till att börja med var det som vittne till ett rån .. Efter en stunds benande av situationen så vart det .. ingenting . När jag sedan fick klart för mej vem som anmält rånet vart det hela glasklart. Fick några ord med polisen och tror mej räddat en annars aldrig oskyldig unge ur en rätt så jävlig situation.

By mentaliteten med alla känner alla och alla vet allt om alla har sina fördelar .. det är inte ofta men det händer.