onsdag 25 november 2009

Så var det över då ..

Ja solskenet alltså inget värre än så!
Men det går att muntra upp sej även om det är grått och blött ute. Kolla filmsnutten,när jag kikar på Genen Kelly kan jag inte annat än hålla med min pappa .. Det var allt bättre förr!
http://www.youtube.com/watch?v=O8zaxTZ4OFg

För övrigt .. skulle jag har varit till tippen med den blåa skapelsen,tror jag avstår där faktiskt! Dels är kärran full med bråte .. Dels så kommer jr inte hem förrän strax innan tippen stänger och jag jag behöver bärhjälp! Så .. städet och plocket inför den där förbaskade förste advent och julen får stå tillbaka ännu en dag ..

Ska sedan ut och plocka iordning 2 hästar åt min väninna som jag inte vet om hon är en bra eller dålig sådan .. Alltså samma väninna som gav mej allehanda bling bling bara för att jag var ironisk och skojade om ett riktigt julfirande.

Hon har två små ponnisar .. en som ser ut som en indian häst och är jättesnäll .. sen har hon en till som är vacker .. men som don flesta grabbar döljer det sej en jävul bakom fracken .. Han påminner mera om en rabies smittad pirraya!
I telefonen under gårdagen när jag tog på mej det här uppdraget hörde jag dottern till vänninan skrika att - ta den svarte snabbt,annars får du springa!- Den svarte är alltså den rabies smittade pirrayan,inte nog med att dom är små dom är snabba oxå. Förmodligen som hala ålar av vatten och lera.
Tacka vet jag stora hästar ... dom springer över en då gör man sej illa och alla glömmer bort att skratta för dom tycker synd om den som blivit översprungen.
Tappar man en sån där liten rackare som sedan ska jagas i timmar står ju bara alla andra och skrattar tills dom skriker .. Inte hjälper dom till att fånga då inte!