tisdag 24 november 2009

Solen lyser!

Första gången på jag vet inte riktigt hur länge faktiskt!

Visst är det mysigt!!
Hundarna gick ut av fri vilja i morse,detsamma gällde katterna .. Tror alla kännde av det underbara vädret .. Nu är det ju inte direkt torrt på backen men jag behövde bara torka av tassarna .. alltid något!

Satte mej ner med kaffe och telefonluren i lugn och ro. hormondraken har ju gått till skolan .. behöver inte tänka på honom förrän bortåt 16 draget och i dag var jag dessutom uppe med tuppen så det hinns med en massa nyttigheter känns det som. Ropade när draken var på G ut genom dörren att det blir spagetti och köttfärssås i dag! Då händer något somaldrig tidigare hänt under hans snart 17 åriga liv! Han stannar till i dörren .. säjer med bestämd röst .. men faan det är det ju i skolan i dag..

Det svartnar framför ögonen på mej .. jag tar tag i bordet framför mej för att inte trilla i golvet .. När shocken äntligen har lagt sej är ungen borta .. jag torkar några svettpärlor från överläppen och tar än en gång in vad jag precis varit med om.
Summerar men det hela med förnimelsen i form av dom dofter jag upplevde häromdagen så kanske,men bara kanske jag kan känna en strimma av hopp.

Ungen VET vad som kommmer att hända ,ja eller i alla fall vad han ska äta innan det har hänt! Han har brytt sej om hur han luktar ..
Han har inte tagit någon flunsa spruta så det är inga ( udda ) biverkningar på den .. Kan det verkligen vara så att min drake håller på att utvecklas till en ??

Jag vet att hoppet är det sista som överger människan .. Jagvet att man tjänar inget på att bygga varken luft eller sandslott .. Kanske utmanar jag ödet som spelar så stor roll i mitt liv nu men .. Jag ställer dammsugaren framför hans dörr .. lägger högen med rena och hopvikta kläder på hans säng och håller tummarna.

Skulle det nu hända att jag inte kommer tillbaka och skriver på ett tag beror det förmodligen på att jag är förlamad av lycka!