torsdag 12 november 2009

En liten tår av glädje!

Det behövs inte så mycket för att göra mej glad!
I dag kom det två telefonsamtal i ett. Jag ska på anställningsinterjuv nästa onsdag .. eller jag ska på två stycken faktiskt.
Bägge två inom samma yrke men på olika orter inom samma "kedja" ..

Jo .. jag är fullt medveten om att det inte är någon garanti för att få jobb,men det är ändå ett bevis på att jag har skapat någon form av intresse hos en ev arbetsgivare! En lättare form av erkännande eller vad man nu ska kalla det och detta utan den förbaskade arbetsförmedlingens inblandning .. Tackar högre makter för Gula sidorna!!

Jag har ju letat jobb inom samma radie ( antal mil ) som det är till närmsta arb plats i Norge .. där är jag ju tvungen att först transportera mej dit och sedan stanna på en och samma plats under flera dagar.
Nä,det är väl ingen bravad i sej,bravaden står ju i att ordna det för hundarna! visst går det att lösa men det är ju kanske inte den bästa lösningen ur hundarnas perspektiv .. Att få sonen och rensa kattlådan kan oxå kräva sin man.

Dom 7-8 milen som det hänger på nu hade för något år sedan kunnat liknas vid en jorden runt resa .. i dag .. äh!! Det finns dom som har längre än så till affären .. och .. det är ett jobb som jag tror mej trivas med alldeles ypperligt ..